marinnyc2.reismee.nl

That was all, folks

Vroeg wakker vandaag en druk met inpakken. Oh boy, geen idee waarom, maar die koffer wordt wel errug zwaar! En ik heb toch alleen maar kleding gekocht.
Nu ja, ik bedenk me later dat daar wel 3 spijkerbroeken tussen zitten, dat zou wel eens het probleem kunnen zijn. En een zooi boeken ....

Tijdens de inspanning alles geordend op te bergen ga ik schijnbaar op mijn bril zitten, want die ligt ineens in tweeen. Yikes ... nou ja gelukkig op de laatste dag en gelukkig kan ik na een staaroperatie best redlijk uit de voeten zonder .... Misschien kan ik mijn reisverzekering hier op aankijken??? Dat moet ik thuis even bestuderen ....

Zoals ik gister al schreef, heb ik nog 1 groupon over, voor een halve dag fietsen. Het bleek een beetje een nep korting, want ik moest aan het eind nog tax betalen. Nu ja, was het nog de helft van de prijs, dus vooruit.

Ik trap gestaag richting Central Park en dan een stuk naar het noorden. Het is heerlijk weer, maar wel een fris windje. Onderweg allerlei gekke kunst gezien. Ik ben eigenlijk nog niet veel in dit park geweest. Trouwens, bedenk ik me, deze trip niet alleen geen enkel gebouw op geweest, maar ook geen enkel museum in ... goh ....

Ik heb een hip zonnebrilletje gekocht, want een bril voor mijn ogen vind ik op de fiets wel prettig. Ik ga voor oranje, ik heb ook oranje nagellak gekocht, eerder deze week Dat wordt dan mijn kleur voor deze zomer. Tenslotte hebben we een nieuwe koning, dus het is best toepasselijk ...

Na een tijdje besluit ik de East Side in te slaan. Oorspronkelijk wil ik heen en weer gaan slingeren, maar uiteindelijk rijd ik langs de East River weer naar het zuiden, af en toe stoppend om op een bankje in het zonnetje van het uitzicht te genieten.
Her en der zijn hondenpleintjes, maar wel allemaal met betonnen vloer. Vreemd vind ik dat ...

En dan moet ik opeens langs deze trap naar beneden. Tenminste, als ik langs de rivier wil blijven fietsen. Even aarzel ik, maar kom, wat een ander kan, kan ik ook. En dan blijkt het onverwachts heel makkelijk te gaan.

Uiteindelijk kom ik bij de Qeensboro Bridge, immortal gemaakt door dit liedje van Paul Simon:

Feelin' Groovy

Ernaast bungelt de Roosevelt Island Tram en daar stap ik met fiets en al in. Op het zuidpuntje van Roosevelt Island is een mooi memorial park aangelegd. Lijkt me een prima plek om even van het uitzicht te genieten.
Helaas is het park afgesloten...? Raar hoor.
Nu ja, dan maar een bankje opgezocht met zijaanzicht op Manhattan.

En dan ineens ben ik klaar voor vertrek. Dus ik breng de fiets een uur te vroeg terug, moet dus belasting bijbetalen, neem de subway naar Bryant Park waar ik een laatste New Yorkse lunch nuttig tussen alle andere passanten. Oh ja, ik kwam dezelfde ‘monnik' tegen van vorig jaar. Die liep weer prentjes uit te delen en om geld te vragen. Ik denk dat hij nep is, want een Boeddhistische monnik mag volgens mij onder geen beding actief om geld vragen ....


Ik neem een foto en hij wordt nog bijna agressief. Zeer Boeddhistisch,
Wink
Ik ben niet zo snel onder de indruk en hij besluit het er maar bij te laten.Tenslotte ben ik een kop groter en is zijn kop niet eens naar behoren geschoren ....

Nu ja, verder dan dit blog komt hij toch niet

Undecided

Met een klein gevoel van troost zie ik een ring rond de zon ... dat betekent regen in de ton.
En dat is dan inderdaad de verwachting voor morgen, daarna wordt het weer zonnig.


Ik haal mijn baggage en aanvaard de tocht met de subway. Zo, daarna moet het comfortabel gaan. met de airport express.

Nou, niet dus!
De allereerste keer dat ik de Newark bus nam, was het nog een vrij luxe bus. Maar inmiddels is het veevervoer. Een krap oud barrel, en je moet zelf je koffers mee naar binnen nemen en ergens kwijt zien te raken. Ik zit met mijn voeten boven een wiel.
Volgende keer toch maar de trein!! Is nog goedkoper ook ....

Nu zit ik te wachten op het boarden. Ik heb mezelf verwend met extra beenruimte, en ik hoop dat de vlucht zonder problemen verloopt. Nu ja, mijn koffer was te zwaar, moest ik snel gewicht eruit halen. Pak ik o.a. mijn toilettas.
Voel je 'm al???
Dat werd dus extra controle, maar gelukkig hoef ik maar 1 tube crème in te leveren. Ik zag trouwens later dat mijn Zwitsers zakmes ook in die toilettas zit!! Slordig

Surprised

Overigens viel die beenruimte onwijs tegen!!
Op de heenweg had ik die soort plaatsen gezien en kom, daar wilde ik nog wel voor in mijn portemonnee tasten,,,,

maar ik kreeg dit en daar was ik niet blij mee ,,,,

hoezo, extra beenruimte??

Daar gaat zeker een verontwaardigde brief over naar Delta, want ik had voor veel geld een k*tplek....bovendien was ik de enige die een toeslag heeft moeten betalen!!?

EDIT: ik krijg mijn betaalde toeslag terug!

Laughing
(ze hadden het lef om me, na me proberen af te schepen met een l*llige tegoedbon voor onzinartikelen. te vragen naar mijn mening over de Delta klantenservice. Ik heb ze een stel dieven genoemd en gezegd dat ik nog niet klaar met ze was ...[het nummer dat ik nu heb is alleen op kantoortijden bereikbaar] ... 2 uur later krijg ik een refund
Wink
)

Inmiddels zit ik wel weer veilig thuis ,,,, zij het helenaal brak. Mijn katten zijn reuze blij dat ik er weer ben, dus dat is alvast heel gezellig ..... maar nu hoop ik een gat in de dag te slapen en dan ga ik later wel rotzooi opruimen en zo ....

Bedankt voor het lezen allemaal

Laughing
en vooral ook bedankt voor de reacties. Die maken het ook de moeite waard voor mij
Cool

(de reacties zijn niet meer te lezen, het oorspronkelijke blog is verdwenen op de digitale snelweg ....dankzij web.archive heb ik een groot deel van de tekst nog kunnen achterhalen!)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!