marinnyc2.reismee.nl

Stof enzo

Ah, op het moment dat ik dit typ, zit ik, na een glas champagne en een glas witte wijn, in het Bryant Park verdrietig te wezen .....
Dit is mijn laatste avond hier, wat ontzettend jammer!

Vanmorgen begon niet al te vroeg en het ontbijt weer gemist. Maar kom, met een kop koffie in mijn straatje in het zonnetje wakker worden is geen straf. Langzaam loop ik richting de subway als ik een plekje tegen kom waar iemand een aantal oude boeken heeft neergelegd. Afgeschreven door de NY bieb. Ook een boek over het New Yorker.

Nou, het ligt er echt voor het oprapen, dus dat kan ik niet weerstaan .... Compleet met Art Deco illustratie.
Ik dacht dat het over het hotel ging, maar ik geloof nu dat het columns zijn die in die krant zijn verschenen. In ieder geval ben ik er heel blij mee en bedank in gedachten degene die ze daar heeft neergelegd.

Even snel naar mijn kamer brengen en dan weer op naar de subway. Vandaag staat het Garment District op het programma. Ik ben sinds kort kleding aan het maken (nu ja, ik denk dat Bep dit een groot woord vindt?) en dus kijk ik daar nu met andere ogen naar.
Van het net heb ik een aantal adresjes geplukt, waarvan vooral Moods leuk is. Van buiten niet gemarkeerd, maar zoals ik gelezen had op het net, via een bemande, ouderwetse lift naar de tweede verdieping en voila, een heaven aan stoffen en knopen.

Echt superleuk. Niet zo heel erg goedkoop, maar een paar mooie knopen en een stukje linnen kan ik niet weerstaan. Ik heb gelijk een klantenpas gekregen, lol, geen idee wat die oplevert, maar ik hoop hier zeker weer eens te komen!
Ook de ‘pacific trimmings' is geweldig leuk om door te lopen.

En de etalages zijn versierd met soms de meest wanstaltige jurken. Genieten!
Ik heb nog een adres van wat een heeeeele grote stoffenwinkel moet zijn, maar ik besluit het er op een gegeven moment bij te laten, anders wordt het te duur!
Dit zijn mijn aankopen van vandaag:


Het is heerlijk weer, warmer dan ze voorspeld hebben, en zoals ik me gister voorgenomen heb, ga ik heerlijk in Bryant Park liggen genieten. Het grasveld is goed gevuld met allerlei volk dat zich hier net zo goed voelt als ik. Zo grappig om te zien hoeveel mensen hier gewoon vanzelf gaan liggen slapen!

De terugweg voert via Kinokuniya, waar ik met ijzeren zelfbeheersing met lege handen weer uit kom. De book-off kan ik weer niet vinden, maar ach, mijn boekenplanken puilen toch al uit van boeken en films die ik nog moet openslaan of zien, dus vooruit dan maar ....

De Disney Store en dan naar huis.
Gatver, ik open mijn mail en wordt uitgenodigd in te checken .... Zucht ...

Eigenlijk ben ik ontzettend moe, maar ik heb nog een groupon van de watertaxi .... Een nachttochtje langs Lady Liberty. Laat ik het maar doen, tenslotte is dit mijn laatste avond hier!
Dus op met de express, die gaat zo snel dat ik soms bang ben dat we uit de bocht vliegen ...
Ook op het water is het niet zo koud als ik had gedacht en het is heerlijk het beeld even van lekker dichtbij te zien en Manhattan van een afstand.

Veel foto's genomen, maar ik kijk later wel of er wat gelukt is.
Ze hebben flessen wijn op de bar staan en kom, ik heb hier nog niets aan alcohol genuttigd, dus ik trakteer mezelf. Dan blijkt dat er ook nog een glas champagne bij de tour in zit, mits je ouder bent dan 21. Ik hoef me niet eens te ID-en LOL

Laat ik zeggen dat op de weg terug hier alles en iedereen nog mooier is dan anders. En wat ben ik verdrietig dat ik morgen naar huis moet!!
Zucht ....

Ik zit nu nog even in mijn parkje te genieten van een groen Empire State Builing op de achtergrond .....
Oh, en het was me vanmiddag al opgevallen dat er wel errug veel politie op de been was.
Tijdens de cruise kregen we te horen dat Obama in town is, vanwege een fundraiser. Hij vertrekt vanavond weer per helicopter. Dat is dan in de buurt van de boottocht, maar ja, ik ben er niet op wezen wachten.

Nu, ik ga opladen en dan moet ik naar huis en inpakken.
Ik heb nog 1 groupon over: een fiets voor 4 uur. Daar kan ik dan mooi mijn laatste halve dagje mee vullen. Dat wordt Upper East, langs de East River en ik denk ook het nieuwe memorial park op Roosevelt Island.
Maar dat verslag houden jullie tegoed als ik weer thuis ben.

Meer foto's hieronder, maar alleen als je in stoffen en kleurtjes geïnteresseerd bent, anders is het niets voor je.
Trouwens, zo leuk al dat volk in die winkels. Veel vrouwen, uiteraard, maar ook mannen die stoffen komen kopen voor jurken en andere dingen. Gezellig!!

(sjemig, ik ben toch foto's aan het omzetten .... Meer dan 150 genomen vanavond ....overdreven!! ^_^)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!