marinnyc2.reismee.nl

Rust en Regen

Sjemig, ik nummer deze verslagen per dag en I don't like how fast it's going!

Maar goed .... Het is niet anders
Vandaag moest ik maar eens rustig aan doen, anders overleef ik deze trip niet. Zo voelde dat een beetje vanmorgen. Nu, het ontbijt had ik in ieder geval al gemist, maar gelukkig kun je altijd koffie krijgen, daar doe ik het ook wel voor.

Even in de lounge rustig wakker worden achter de pc. Wat zal ik vandaag eens doen? Kom, ik ga kijken wat TKTS voor de middag te koop heeft. Het gaat toch nat worden vandaag.
Mijn camera ben ik vergeten. Al merk ik dat vrij snel, ik ben toch te lui om terug te gaan ....
Het wordt ‘Once', slechts 30% discount, maar het staat al een tijdje op mijn lijst en het moet een charmante musical zijn. De plaatsen klinken perfect, dus doe maar.

En dan heb ik best even tijd om naar Grand Central te gaan voor de vintage treinen ... wel jammer, zonder camera ...
Nu ja, dat blijkt mee te vallen, want ik kom er niet in. Het is te druk en ze hebben even de deuren gesloten. Die gaan vast wel weer open, maar daarop wachten in deze drukte hoort niet bij ‘rustig aan doen', dus daar zie ik van af. Misschien lukt het morgenmiddag nog.

Dan maar op naar de TKTS in Brooklyn om ook voor vanavond een kaartje te scoren. Onderweg bedenk ik me dat ik ook nog eens mee had willen loten voor ‘Book of Mormon', maar ja, ik ben nu al onderweg. Misschien lukt dat morgenavond nog.

Mijn trein stopt niet precies op Jay Street, dus ik moet een klein stukje lopen. Hindert niets, het is hier gezellig druk, niet die waanzin op Times Square, dat is de Kalverstraat in het quadraat!
Voor vanavond wordt het Macbeth . Ik had gehoopt op ‘Kinky Boots', maar die heeft Tony's gewonnen en verschijnt sindsdien niet meer op TKTS ....

Macbeth is ook goed. Dat stuk hebben we op school helemaal uitgeplozen, inclusief de film. (toen heb ik voor het eerst ontdekt dat het achterwerk van een man heel sexy kan zijn, en dat was nog voor de phrase ‘cute bum' was gecoind ^_^)
Ik ben dol op de karakterverschuivingen in het stuk en het bijgeloof er omheen.
Ik kan zelfs een stuk quoten:

Out, out brief candle
Life is but a walking shadow
A poor player that struts and frets his hour upon stage
And then is heard no more
It' s a tale, told by an idiot
Full of sound and fury
Signifying Nothing

Ah, dat had ik moeten citeren tijdens mijn ‘auditie'!!

Trouwens, het stuk wordt door 2 Britten vormgegeven en ze wisselen om de avond van rol. Heel toepasselijk! Ik ben reuze benieuwd

‘Once' was heerlijk. Iers, vol ook met Ierse muziek. Een romance tussen 2 verdwaalde zielen. Het begon al goed, ze waren al muziek aan het maken voor de show begon en het toneel stond vol mensen. Dat bleek publiek, ook in de pauze was de bar van het decor serieus te gebruiken.

Sjee, wat jammer nou dat ik geen camera bij me heb, zo'n levendig beeld dit! Deed me denken aan wat een buurvrouw tijdens ‘Vanya en de rest' over het goed-gevulde decor aldaar zei:
‘They give you something to see, know what I mean? It's nice.'
En dat is ook zo. Ik hou ook best van sobere decors, maar iets wat je uitgebreid kunt bestuderen is ook leuk.

He, wordt mijn buurman nou op zijn vingers getikt dat hij een foto nam?
Ja, inderdaad .... Goh, als ik je nou mijn email geef, zou je mij de foto dan willen mailen?
No problem, in de pauze is het al gedaan. Wat een rare tijd is dit toch!
Op zijn aanraden ga ik ook de film ‘Once' eens bekijken, als ik weer thuis ben.
(edit: oh, die foto is net zo slecht als die ik altijd neem ....)

Een heerlijk stuk, lekkere muziek, een staand applaus.
Tijdens de slotnummers was het onweer buiten al goed te horen. En ja hoor, kletsnat.
Nu, de subway is vlakbij. Wel superdruk! Japans-sardientjes werk was het ...
Maar nu ben ik lekker op tijd thuis voor het eten, dan even uitbuiken en dan naar Macbeth ...
Ik ben reuze benieuwd. (Ik neem alvast wel mijn camera mee!)

-----

Macbeth was geweldig alternatief en naar behoren bloedstollend. Eigenlijk een eenmansact en daardoor vast moeilijk te volgen als je het verhaal niet kent (continu persoonswisselingen, het was niet altijd 1, 2, 3 duidelijk wie er aan het woord was) of het Schotse accent niet kunt verstaan .... een stel ouders was zo dwaas om een kind van 14 mee te nemen ... dat joch verveelde zich stierlijk.

Er zaten trouwens heel veel singles in de zaal, grappig. En jelui ziet, ik zat geweldig:

heel vaag zie je boven het toneel 3 zwarte televisieschermen. Die beeldden de 3 heksen uit, ook die werden gespeeld door dezelfde acteur, live gefilmd (en ook 1x niet live, zodat zijn handen plots vol bloed konden zitten). Heel knap gedaan allemaal.

Overheard in the subway:

'All theatre in New York is an experience, I mean, there is so much competition, any actor who has a job simply has to be good '

Laughing

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!