marinnyc2.reismee.nl

Broadway and Baseball

Vanmorgen regende het dus flink. En mijn plan om te gaan strijken werd geaborteerd door liftonderhoud, dat eigenlijk voor de volgende dag gepland stond. De strijkspullen (en alle andere huishoudelijke dingen) staan hier op de 8e. Nu ja, dat ga ik natuurlijk niet lopen, ook al is dat voor mij de 7e, want ze beginnen hier al bij 1 te tellen.

Gelukkig was het snel droog en besloot ik richting Times Square te gaan om te zien wat ze voor middagshows in de aanbieding hadden. Het werd ‘Vanya en een boel anderen'. Mijn credit card werd weer geweigerd. Ik zit in een soort ‘safety zone' ... de bank vond mijn poging om BikethebigApple via PayPal te betalen verdacht, dus dat lukte niet, en nu kan ik niets met mijn kaart. Het ding is niet geblokkeerd, dus de-blokkeren kan ook niet. Nee, alle handelingen worden individueel ‘bekeken' (geen idee door wie of wat) en dan wordt besloten of het veilig is.

Undecided

Nou, voor mij betekent dat effectief dat ik de kaart niet kan gebruiken, alles wordt geweigerd, zelfs spijkerbroeken. Om gek van te worden! Het is de ING, maar ik was al aan het overwegen over te stappen op een ‘groene' bank, en die stap is nu zeer reëel aan het worden. Ik had er nog mee willen dreigen, maar ja, ik sta alweer rood, ik denk niet dat de ING er wakker van ligt als ze mij als klant verliezen ....

De show zou om 2 uur beginnen, dus ik had nog een paar uurtjes over en besloot alsnog op zoek naar de Bodyshop en Jeans Unlimited. Onderweg krijg ik allerlei freebees in mijn hand gedrukt. Van Duane Reade (de lokale, zeer grote drogist hier, op elke straathoek wel een zaak van te vinden) een monstertje en wat kortingsbonnen. Ik ben dol op monsters, dus ik zeg: ‘graag'. Die juffer liep met een soort bakfiets rond en ik denk dat ze alles kwijt wilde, want ze gaf iedereen 3 zakjes tegelijk ....
Het monster bleek een laxeermiddel!

Tongue out

Nou ja, er is vast wel een patient van me die het wil hebben
Laughing

Ook was er een bank reclame aan het maken, en het is niet zo goed gelukt merk ik, want ik weet niet meer welke bank het was! Een bonnetje voor gratis ijs, op diverse lokaties te innen en ook een flesje handenalcohol. Dat gebruik ik graag, want in de subway gebruik je toch veel stangen om je vast te houden of railings van trappen en dergelijke .... Dan is zo'n flesje best fijn.

Dat ijsje was onder andere te verzilveren vlakbij de winkels die ik hebben wilde, dus dat kwam goed uit. En ze waren zeer royaal, een heerlijk vanille softijs. Overal zag je deze lui in het blauw (van die bank) en sommigen deden zeer creatief hun best om aandacht te trekken. Was bijna een straatshow!

Bij Jeans Unl. ben ik weer uitstekend geslaagd, drie spijkerbroeken, waaronder een knalroze. Trouwens, die verkopers/sters zijn goed hoor! Ik laat me zelden iets aanpraten, maar hier ik koop altijd meer dan gepland. Zelf ook nog een leuk NY T shirt uitgekozen en kom, het regent weer, dus er kan ook nog wel een knalroze I heart NY plu bij.
Doet mijn credit card het? Nee hoor ....

Toen op naar de bodyshop, om te ontdekken dat het meisje het gister toch goed aangegeven had. De shop blijkt tegenover Bath and Body! Ze hebben ook nog aanbiedingen, een tweede product van hetzelfde is voor de helft. Ook met een groupon? Ook met een groupon.
Ik heb heerlijke musk body mist spray gekozen.

Eigenlijk wilde ik de spullen eerst naar huis brengen, maar ben ergens halverwege de route gestokt, want ik merkte dat ik dat niet ging halen. Nou kom, dan weer de subway de andere kant op .... Stond ik ineens bij de mooie halte op 72nd street. Oh, dat betekent ook dat ik vlakbij Gray Papaya ben! Kom, dan een paar echte hotdogs voor lunch.

Ze hebben een ‘recession' aanbieding. Twee dogs en een drankje (alleen van de goedkope variatie) voor 5$. Een losse dog kost 2$ en het drankje is goedkope limonade .... Ik vraag me af of ik anders goedkoper uit was geweest ...

Undecided

Afijn, het wordt met smaak genuttigd op het plekje waar Hanks en Meg uit ‘you've got mail' ook hebben staan praten en nuttigen.
Cool

Naar Vanya en co. Geweldig grappig. Ik zat helemaal vooraan en een beetje aan de zijkant van het toneel (t was inderdaad een vreemde indeling), dus soms hadden wij aan onze kant even niet zo goed zicht. Maar het was wel boeiend om er zo dicht bovenop te zitten (kost dan evengoed 80$!!). Sigourney Weaver speelde er in mee en ook David Hyde Pierce, de jongere broer van Frasier. En nog 4 die ik niet van naam kende, maar die geweldig goed waren.

Het verhaal is een beetje nonsens. Kinderen uit 1 gezin, dat allemaal namen uit stukken van Tsjechov hebben gekregen. Twee zijn thuis blijven hangen (ze zijn in de 50) en 1 is een beroemde actrice in B films geworden (Sigourney). Zij heeft een jonge lover en is bang die te verliezen, er loopt ook nog een huishoudster rond die bedreven blijkt in Voodoo. Dat was trouwens een jong meisje, maar super!

Nou ja, ik ga het verhaal maar niet vertellen, het is een komedie en ik heb absoluut genoten. Een paar stiekeme shots zijn redelijk geworden. Ik neem die ‘blind' zonder flits of schermpje, maar de meeste daarvan mislukken jammerlijk.

In de late middag kwam het zonnetje tevoorschijn en dat kwam mij goed uit, want het was op naar de Mets.

Die zijn triest ingemaakt. Voor mij minder erg, want ze speelden tegen de White Sox en daar ben ik ook fan van. Ik vroeg me af hoe het nou kan dat ik vorig jaar geen Sox shirt gekocht heb!!?? Dit jaar wil ik eigenlijk wel een Mets shirt scoren, maar met die stomme credit card wordt geld uitgeven wel een stuk lastiger!!

Al met al was het best laat geworden, vandaar dat dit verhaal wat op zich liet wachten

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!