marinnyc2.reismee.nl

Fietsend door New York

Mijn eerste plan was om vandaag met Bikethebigapple een tour te doen, maar de betaling via het internet lukte almaar niet. Issues met mijn credit card. Of ik dan gewoon ter plekke kon betalen? Nee, dat kan niet, u kunt wel bellen ...
Tja, als die credit card niet lukt, heeft bellen volgens mij ook geen zin, want dan moet je toch ook met je cc betalen .... Laat dan maar, ik heb nog een groupon voor een dag fietshuur, dan ga ik wel op eigen houtje fietsen. (Even voor de duidelijkheid: dIt alles ging gisteravond via de mail ... )

Vanmorgen vroeg zat er een mailtje in mijn bus dat ik alsnog mee kon rijden.
Tja, maar nu had ik me al helemaal verzoend met het idee dat ik een hoop geld bespaard heb en dus ben ik er toch alleen op uit getrokken.

De route was niet zo heel origineel. Eerst langs de Hudson naar beneden. Ik vind dat nog steeds een prachtig stuk New York geworden. Een stukje door de stad en over de Brooklyn Bridge. Nog steeds behoorlijk ingepakt voor onderhoud. Her en der hingen wat sloten van liefjes die mekaar eeuwige trouw hebben beloofd.
Philippe, jammer dat ik niet wist waar die van jullie was, kon ik kijken of ie er nog hing ...

De brug schudt trouwens non-stop van al dat zware verkeer wat er over heen raast. Zou zo'n brug nou nooit last krijgen van metaalmoeheid, vroeg ik me inene af. Tenslotte is ie ook niet gebouwd op dit intensieve gebruik ...
Nu ja, ik ben er in ieder geval weer veilig overheen gekomen.

Even een ijsje van de Brooklyn Ice factory scoren en op een bankje uitrusten en genieten. Er is een soort hangbrug gemaakt van de boulevard naar het Brooklyn Bridge park. Een zogenaamde ‘bounce bridge' .... Van zeer flexibel materiaal, een soort bamboe, denk ik, wat dan ook behoorlijk meegeeft als je er over loopt. Was eigenlijk best eng, maar het ziet er wel prachtig uit.

Even geluncht in Brooklyn Heights en toen besloot ik eens avontuurlijk te doen en door te fietsen naar Slope Park en Prospect Heights. Voor mij een nieuw stuk Brooklyn,
Het weer was zalig en overal staan bomen in bloei. Ik ben Prospect Park niet in gegaan, maar later bedacht ik me dat daar ook een bloesemtuin is. Die zal nu schitterend zijn .... Dus misschien doe ik dat nog eens met de subway.

Deze keer heb ik niet zoveel foto's gemaakt. Daar heb ik er inmiddels al zoveel van, dat het onzin zou zijn meer te nemen. Maar ik heb evengoed van alle straatjes genoten.
En later weer via de Chassidische wijk richting de Williamsburg Bridge. En door Manhattan weer naar het noorden. Ik had wel een beetje spijt dat ik niet langs de rivier ben gaan rijden, want het was inmiddels spits en je bent dan als fietser toch wel klein op al de brede en vooral drukke Avenues.

Maar, wel weer wat leuke straten van East Village meegenomen. Was erg gezellig ook, met die mooie weer heel veel leven op straat.
Lekker gekleurd en helemaal heel lever ik de fiets weer in.

Vanavond ben ik naar ‘Lucky Guy' geweest met Tom Hanks. Een stuk dat gaat over het leven van Mike McAlary, een journalist en later column schrijver. Het verhaal begint in de roaring eighties, toen crack zijn intree deed en corruptie op zijn pad meenam. McAlary heeft ook een boek geschreven over de corruptie onder agenten, die lekker doorhandelde in drugs. Hoe 2 agenten voor de keuze gesteld werden: het gevang in of maten naaien ....
Dat is nogal uit de hand gelopen en 1 van de agenten heeft uiteindelijk zelfmoord gepleegd.

Dat boek ben ik momenteel aan het lezen: ‘Buddy boys'. Wat ik van het toneelstuk begrijp, is die McAlary zelf later ook nogal over de scheef gegaan met dealtjes omtrent geld en drugs ...

Trouwens, Abby van ER speelde zijn vrouw, maar ik vond haar niet bijzonder goed. Hanks wel, en veel van de anderen waren ook erg sterk.
Een heel apart stuk.... Maar ik kan niet zeggen dat het emoties bij me heeft los gemaakt. Ik weet nou eigenlijk niet wat ik ervan moet denken, ik ga me binnenkort maar eens in die persoon verdiepen, denk ik.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!