marinnyc2.reismee.nl

New York, New York

Zo, ik zit weer in New York en het is meteen genieten.
De vlucht ging soepel en bijna een uur sneller dan gepland. San, er was een film met Strooizand erin, en toegegeven, ze ziet er nog steeds strak uit. Ik kon ‘m niet afkijken, want het plugje van de koptelefoon zat aan de zijkant van de leuning in plaats van op het eind en de zitting was nogal krap. Eenmaal opstaan en weer gaan zitten en het ding was kapot ...

Nou ja, het was zo'n gezamenlijk video beeld dat aan het plafond hing en ik had er toch niet echt goed zicht erop.

Mijn buurman was een Roemeen, zeker in de 30, die een jeugdvriendin op ging zoeken waar hij sinds een jaar weer contact mee heeft en heel misschien gaan ze trouwen. Hij blijft nu 3,5 week, en dat is nu het langste ooit voor hen, dus hij vindt het heel spannend of ze het gaan uithouden met elkaar. Ik heb gezegd dat ik voor ze zal duimen. Hij krijgt er dan gelijk een mooi dochtertje bij

Laughing

Immigration ging zowaar ook nog eens vlot ... met 45 minuten stond ik bij de kofferband .... Maar, mijn koffer draaide niet mee. Gelukkig zag ik veel mensen van mijn vlucht zitten wachten, maar de opluchting bleek voor niets, want we zijn allen kofferloos naar ons verblijf vertrokken. Nu ja, zodra het bakbeest in New York aankomt, wordt het naar hier gebracht, dus dat scheelt mij dan weer een hoop gesjouw.

Op Penn station gauw even naar het locale postkantoortje (zie de foto hierboven) om een ‘money order' te kopen, waarmee ik mijn overnachtingen moet betalen. Prachtig pand van binnen ook.
Hier in het Brandon was het net etenstijd en dat was maar goed ook want ik had weer best honger, ondanks de maaltijden in het vliegtuig.

Het is vrijdag vandaag en dus is de Morgan Pierson Library weer gratis toegankelijk. Dat leek me een uitstekende plek om mijn avondje te slijten en ik heb er geen spijt van gehad. Zo'n prachtig pand vind ik dat. In de hal zat dit tweetal ons van muziek te voorzien:

Ik ben de hal met de archeologische verzameling weer in geweest, Zo genieten! Daarna weer de hal van allerlei velletjes 'opzetjes'. beginsels van heel bekende verhalen, lapjes probeersels van Von Beethoven en amigo's, Middeleeuwse boekprenten en ga maar door. Ik ben dol op geschiedenis en liep weer te kwijlen. Jammer genoeg geen foto's, dat mocht niet ,,, Ook nog een zaatje gewijd aan een donkere acrobate uit eind 19e eeuw, o.a. vereeuwigd door Degas, miss Lala heette ze. Heel grappig en ik ga haar thuis eens goochelen ...

Daarna even lekker door de stad slenteren. En dan sta je plots aan de voet van het majestueuze Empire State Building. vandaag rood verlicht ... en even later verschijnen om de hoek de mooie lijnen van het Chrysler Building, ook zo zinderend.

Het is voor mij 2 uur in de nacht, maar ik kan toch niet weerstaan verder rond te lopen. Hans, jij zegt altijd dat je meteen weer opgepept bent zodra je voet zet op Japanse bodem. Nou, dat had ik vandaag in New York. Ik word helemaal high van het idee dat ik weer in New York ben en snuif met volle teugen de sfeer hier op.

Als laatste, op weg naar Times Square, uiteraard even een bezoek aan mijn parkje, reeds in nachtverlichting gehuld. Zo mooi ..... zucht .....
Helaas zag ik wel dat het gras nog gesloten is, want dat moet weer aangroeien nadat het plaats heeft moeten maken voor de ijsbaan. Tien mei gaat het open, dus dan kan ik er toch nog even van meegenieten.

Eigenlijk had ik nog naar de Disney Store willen gaan, maar ik liep ineens te tollen of ik dronken was, dus ben ik toch maar naar huis gegaan. Trouwens, ik heb voor niets zitten klooien met het opladen van mijn US dongel, want ik heb prima internet op de kamer! Dat was vorig jaar nog niet zo.

Kom, ik ga mijn foto's even bekijken en dan gauw slapen .... Ik zie op mijn pc dat het in Nederland al bijna 6 uur in de ochtend is! Hoogste bedtijd, dus ....

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!